El Port de TGN acull la cimera mundial de transport forestal

Uns 400 directius i experts de la indústria del paper participen en la cimera mundial del sector els dies 16, 17 i 18 de setembre.

PUBLICITAT

El Port de Tarragona, en col·laboració amb el seu soci estratègic Euroports, acullen aquests dies la 23a trobada mundial del sector del transport de paper i pasta de paper L’esdeveniment ha arrencat avui a l’Amfiteatre de Tarragona amb la participació de gairebé 400 directius d’empreses del sector del paper de tot el món. L’acte l’ha presidit el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, juntament amb d’alcalde de Tarragona, Pau Ricomà; i el President del Port de Tarragona, Josep Ma Cruset; acompanyats per Pablo García, general manager d’Euroports Ibérica i per Alan Bog, president de la International Forest Products Transport Association, organitzadora de l’acte.

Durant els parlaments de benvinguda, Cruset, ha aprofitat per reivindicar el paper líder de Tarragona destacant que “és el primer port de l’Estat espanyol en tràfic de pasta de paper i el tercer de la Mediterrània”. Cruset ha explicat en un breu discurs en anglès que “Tarragona és un “port hub” de la pasta de paper que dóna servei a la indústria paperera situada en el nostre rere país, i un node estratègic que actua com a punt de redistribució de la pasta de paper cap d’altres països de la conca del mediterrani”. Cruset també ha destacat que el Port de Tarragona “treballa amb l’objectiu que consolidar i ampliar aquest lideratge” .

A continuació el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, ha volgut subratllar el paper de Catalunya com a país emprenedor que dóna la benvinguda a noves empreses i inversions. Ha continuat senyalant al Port de Tarragona com una infraestructura en continu creixement. Per finalitzar el torn de parlaments l’alcalde de la ciutat, Pau Ricomà, ha deixat constància que “les millors èpoques de la ciutat de Tarragona i de la seva gent han vingut de la mà del comerç, a través del Port de Tarragona”.

PUBLICITAT