La lluita constant per carreteres “lliures, públiques i més segures”

Aquest dimecres a Carrer Major hem parlat amb Llorenç Navarro, portaveu del ‘Moviment Veïnal Transversal per una autopista AP7 gratuïta i una carretera N340 segura ‘Prou, AP7 Gratuïta Ja!‘ amb motiu de la notícia sobre que el govern espanyol allargarà la concessió a les autopistes que acreditin pèrdues per la falta de trànsit durant l’estat d’alarma per la pandèmia coronavirus, i amb que es mostren en contra de seguir renovant i allargant les consessions.

PUBLICITAT

I es que al nostre territori comporta que el tram de l’AP-7  de Vila-seca a la frontera francesa, que expirava el 31 d’agost de l’any vinent, així com el tram de l’AP-2 entre el Vendrell i Saragossa, que també finalitzava el 31 d’agost de l’any 2021, s’allargaran fins a gairebé l’any 2022.

Entre altres, la plataforma demana i segueix lluitant per vies lliures, públiques i més segures, accessos a tots els municipis, més àrees de descans…

D’altra banda hem parlat amb Josep Lluís Aymat, director de la Federació d’Auto Transports de la província de Tarragona (FEAT) qui també reben negativament la possible pròrroga del govern. En una enquesta assenyalen que la crisi del covid-19 ha baixat considerablement la producció i el transport de viatgers per carretera, afectant directament al sector. En aquest sentit un nou confinament suposaria “un cop de gracia per a l’economia” ha admès.

PUBLICITAT