El consell de ministres del govern espanyol aprovarà avui mateix la licitació de 74 milions d’euros pel nou enllaç de la línia Barcelona-Tarragona amb la T1 i T2 de l’aeroport de El Prat.
Les obres, que tenen una previsió de durada de 24 mesos, formen part de la fase 2 dels treballs del nou accés ferroviari a les instal·lacions aeroportuàries. L’anterior fase va consistir en la perforació del túnel d’uns tres quilòmetres del tram principal cap a la T1.
El nou traçat començarà a la línia Barcelona-Vilanova d’ample convencional i arribarà fins a la Terminal 1 fent una aturada a la terminal 2, un millora en el tempsi en la connexió que es produirà a través de 4,5 quilòmetres dels quals la majoria seran de traçat subterrani.
Des del govern espanyol destaquen que amb la construcció d’aquesta superestructura es donarà un “impuls definitiu” per a la posada en marxa del nou servei, que preveuen puguin arribar utilitzar uns 9 milions de persones.