Canvien els mètodes de programació cultural

La pandèmia ha canviat totes les rutines de treball, la programació cultural no és una excepció. Jordi Viñolas, director del Teatre Magatzem, ens explica com el febrer de 2020 tenien tancada tota la programació fins a abril, però va ser “molta feina que es va quedar en res“. Un cas similar va patir el festival Minipop, que es trobaven preparats per presentar la programació de l’especial 10è aniversari al març. Núria Serrano, directora del Minipop, assegura que es van haver de reinventar per poder seguir celebrant aquest aniversari.

PUBLICITAT

En el cas del Minipop van haver de canviar una programació ampla i especial per un doble concert a l’amfiteatre de Camp de Mart. Serrano manifesta que la recepció va ser un èxit i l’esdeveniment va demostrar que la cultura pot ser segura en temps de pandèmia. Viñolas es mostra més pessimista, ja que “els pocs concerts al teatre de l’estiu passat no van tenir massa èxit”. Tot i això el director de Teatre Magatzem assegura que “ara mateix el públic té ganes de tornar al teatre, però amb les restriccions actuals és difícil fer quadrar els números“.

Joan Negrier, director de la Sala Trono, afirma que “la programació de teatre és un treball constant que no pot estar expectant de canvis a les restriccions“. Negrier considera que els espectacles necessiten un mínim de dues setmanes d’antelació per fer les feines de producció pertinents.

Si hi ha una cosa en la qual coincideixen els programadors és que aquest any han hagut de canviar la seva mentalitat a l’hora de programar. Des de Magatzem expliquen que “portaven el costum de programar a tres mesos vista i ara funcionen mes per mes“. El festival Minipop encara aquest any amb un treball de programació, però sabent que “no pots planificar amb temps, ja que tot pot canviar a última hora“.

PUBLICITAT