Tarragona i els seus voltants sempre han sigut terra de talent. Hem pogut veure néixer i créixer grups de música, actors i actrius, empreses i molts altres projectes.
Quan sembla que tot va en contra i a contracorrent, a vegades, pots trobar punts de llum.
La Maria Fort ha estudiat i fa música des de molt petita. Va començar a l’Escola Municipal de Música de Tarragona, després va anar al Conservatori de Vila-seca i finalment va entrar a l’ESMUC amb el violí com el primer instrument.
Una lesió al braç va fer que no pogués tocar el violí i comencés a experimentar amb el cant. Una jugada que de moment li està sortint bé.
Residint a Barcelona a hores d’ara es troba buscant l’estil on se senti més còmoda i satisfeta. No descarta fer diverses variants d’estil, i té clar que ara mateix el cant és el seu camí. Amb un videoclip ja el mercat assegura que les seves influències es troben amb les germanes Neddermann i el seu principal referent és l’Amy Winehouse, i no s’oblida de la Lana del Rei.
De la música passem al món audiovisual. La Irene Margalef ha estudiat Comunicació Audiovisual a la Universitat Rovira i Virgili. A poc a poc fa passes dins els món, però de moment, alguns dels seus treballs ja han tingut reconeixements. L’últim va ser “Avisa quan arribis” que ha rebut la menció especial del jurat del certamen Subtravelling.
El seu objectiu és explicar realitats que ens envolten, i ho fa amb el llenguatge audiovisual. A més amb uns companys que va conèixer en un laboratori audiovisual de creació ha començat a muntar una petita productora. Un embrió que comença a agafar forma, i que volen poder viure d’ell en un futur. Tot i això de moment van a poc a poc, ja que no totes les persones són del territori i per veure’s i quedar a vegades ho tenen complicat.
Si parlem de talent, no podem deixar de costat, el talent empresarial que hi ha al territori. Podríem posar molts exemples, però hem volgut parlar d’una marca de roba que està de moda, i que a més porten famosos i influencers.
Anitials és una marca de roba i complements i la seva fundadora és Ana Andreu. La seva idea va ser fundar una marca de productes personalitzats però pensada per tota la família. A poc a poc l’empresa es va anar fent gran i de començar al menjador de casa van passar a tenir un taller i unes oficines.
Reconeix que tirar endavant li ha costat molt esforç i un treball constant, però veu el futur amb optimisme.
Talent i futur podem dir que a Tarragona s’agafen de la mà. Ara falta que a més de tot això també hi hagi oportunitats per totes aquestes persones que intenten tirar endavant els seus projectes. I també evitar que hagin d’acabar marxant fora per motius laborals o per falta d’ofertes.