La ràdio del futur feta des del present

RadioNo és gens fàcil començar nous projectes en l’època que estem vivint i, segurament, encara és menys fàcil començar-los en un àmbit especialment sacsejat per la crisi econòmica com els mitjans de comunicació. I encara menys, si el projecte que vols tirar endavant té més a veure amb el futur que no pas amb el present, perquè a la gent del carrer ens costa adaptar-nos als canvis i les novetats. Doncs tot això és el que hem fet a Ràdio Ciutat de Tarragona durant l’últim any: iniciar un projecte de ràdio per internet.

PUBLICITAT

Ens agradaria anar molt de pressa, créixer meteòricament i ser reconeguts per tothom, però el procés s’està fent tal com necessita un projecte nou. Hem canviat i evolucionat des de l’inici el febrer de 2015, ens acompanyen veus noves i treballem amb moltes coses que han de veure la llum a poc a poc perquè d’una manera o una altra estem inventant una nova forma d’entendre i escoltar la ràdio a Tarragona. I això costa.

Durant aquests mesos ens ha agradat escoltar des d’un senzill “Ah sí… Ja hem vist un micròfon de color blanc que no sabíem qui era” o “la vostra aplicació se sent perfecte i no es talla”. Els comentaris des del desconeixement o la felicitació serveixen per millorar. Ens ha il·lusionat repassar des d’on ens heu escoltat: des de Tarragona ciutat, però també des d’arreu del planeta. Aquesta és la nostra aventura. Globalitzar el més local i adaptar-nos abans que ningú a les noves tecnologies.

Evidentment, ens sentim orgullosos dels reconeixements que ens han fet la Diputació de Tarragona amb el ‘Premi Emprèn i sorprèn 2015’ o el premi a l’emprenedoria dels Premis de Comunicació 2015 que organitza el diari La República. Per tot plegat, tenim ganes de més.

Ens veureu, us demanarem, us molestarem, ens escoltareu. Heu de ser els protagonistes d’una ràdio de futur que neix en el present més complicat, però amb l’ambició que han viscut al llarg de la història els emprenedors, ja no només dels mitjans de comunicació, sinó de qualsevol àmbit de la vida.

Carles Cortés

PUBLICITAT