“Caldrà anys per recuperar-nos dels efectes socials secundaris de la pandèmia”

Aquest dimecres a Carrer Major hem parlat amb Anna Sabaté, coordinadora de la Creu Roja a la demarcació de Tarragona que en motiu del nou estat d’alarma i el toc de queda a Catalunya, ha activat tots els seus membres, serveis i recursos per donar resposta a les necessitats de la segona onada de la pandèmia i poder ampliar i adaptar així la seva activitat per atendre més persones de la manera més eficaç possible.

PUBLICITAT

Sabaté explica que en cap moment s’ha deixat de treballar i atendre a les persones tot i la duresa del moment precisament per l’”angoixa i molta inseguretat” davant una realitat constantment canviant. Ha assenyalat la situació de les persones vulnerables com la gent gran i la importància que no surtin de casa excepte per allò necessari i per tant cal major acompanyament i suport amb el servei de teletrucada per tal “que no es sentin sols i desprotegits davant la tristor que poden estar patint”.

Sabaté també assenyala “l’avisme digital que existeix tot i que poguem pensar que tothom té accés a la xarxa i no és així”. En aquest sentit accions que per uns són habituals i senzilles com fer un pagament online per altres suposa una gran dificultat.

Tot i la tasca social, Creu Roja té un segell propi de socor i salut i per tant, assenyala Sabaté, hi ha predisposició i disponibilitat de col·laboració en allò que calgui i els hi sigui possible davant la situació actual. De fet, des de l’entitat es va donar suport a 485.863 persones en situació de vulnerabilitat durant la primera onada.

Tot i que es trobi una vacuna i la situació millori, Sabaté reconeix i lamenta que “es trigarà molt de temps en recuperar-nos dels efectes secundaris que està patint la societat” on ha crescut el nombre de persones necessitades que de forma inesperada s’han vist afectats econòmicament i laboralment. En aquest sentit indica que “necessitem més mans perquè venen dies molt complicats i el futur i la durada d’aquesta època es preveu llarga”.

PUBLICITAT