L’Ajuntament de Cambrils ha aprovat inicialment aquest dilluns el projecte de remodelació de la Rambla Jaume I, entre la plaça de la Font i el carrer Drassanes, i els carrers transversals Jose Sebastian Elcano, Roger de Flor, Sant Pere i Roger de Llúria. Amb aquesta actuació la rambla es transformarà en una via de plataforma única amb espais verds, mobiliari urbà i prioritat per a vianants.
La versatilitat d’una urbanització a un sol nivell, que s’adapta a les diferents amplades del carrer, permetrà adequar la rambla a les necessitats de cada moment. En aquest sentit, es contempla que inicialment la via tingui dos carrils amb dos sentits de circulació, voreres amples, parterres enjardinats i places d’aparcament en línia en diferents zones, incloent places de càrrega i descàrrega. Posteriorment, de manera progressiva, quan hi hagi alternatives de mobilitat, està previst que es converteixi en un espai exclusiu per a vianants i micromobilitat.
L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha afirmat que la remodelació és un dels projectes previstos al Pla d’Acció 2019-2023 del govern municipal per construir una ciutat més verda i sostenible i dinamitzar l’activitat comercial. L’alcaldessa també ha destacat la necessitat de la remodelació per revitalitzar la rambla com a pol comercial i via de connexió estratègica entre l’Eixample Platja i la zona turística del port.
El regidor d’Obra Pública, Enric Daza, ha explicat que la implantació d’un urbanisme comercial permetrà la recuperació d’espais per a les persones i facilitarà la reobertura de locals comercials que formen part d’aquesta extensió natural de la zona turística del port. L’objectiu és que en diferents fases la circulació es redueixi i deixi pas a una vianalització de la rambla, amb la instal·lació de pilones al final dels trams dels diferents carrers per regularitzar la càrrega i descàrrega a hores convingudes i evitar el pas de vehicles en hores determinades.
Aquesta vianalització serà possible amb la integració de l’antiga via a la trama urbana, que convertirà aquesta barrera arquitectònica en un pas permeable. La nova obertura de la ciutat donarà solucions de circulació que permetran definir una nova mobilitat interna i reservar espais per a vianants.
La obres de la Rambla Jaume I també milloraran el sistema actual de drenatge, que en condicions de forts aiguats no té prou capacitat per evacuar l’aigua i això fa que es creïn grans bassals i fins i tot petites inundacions.
D’altra banda, aquest mateix dilluns també s’ha aprovat definitivament el projecte de l’avinguda de l’Esport, que connectarà el nucli urbà, la recent urbanitzada avinguda Charles Darwin i la nova estació de tren amb l’A7 i l’AP7. A més de convertir-se en la nova entrada nord de la ciutat, aquesta via solucionarà el trànsit circumval·latori i millorarà el moviment intern de la ciutat.