Un cop aixecades les restriccions de mobilitat a Catalunya, el Capítol Catedralici i l’empresa gestora de les visites volen contribuir a dinamitzar la Part Alta de la ciutat amb la reobertura al públic dels usos culturals de la Catedral de Tarragona, -un dels monuments més visitats de la Costa Daurada-, que han romàs inactius des del passat 5 de gener. Amb motiu de la festivitat de Sant Josep i el Dia del Pare es convida a totes les famílies a conèixer el conjunt catedralici, una visita gratuïta per que puguin conèixer de primera mà els diferents espais de la Catedral, el claustre i el Museu Diocesà.
De cara a aquest 19 de març s’ha previst un reforç de les mesures de seguretat: es recomana la compra d’entrades online a la web de la Catedral, s’han eliminat les audioguies, s’incrementen els serveis de higiene i l’aforament es redueix al 50%.
L’objectiu prioritari a hores d’ara és anar recuperant la normalitat i preparar una obertura més estable de cara a Setmana Santa i els mesos d’abril-maig-juny, de manera que sigui possible atendre l’interès mostrat per les escoles de Catalunya i també el de les poques agències de viatge que estan programant activitats i ofertes per aquesta primavera-estiu a Tarragona.
Si abans de la pandèmia el visitant ja estava conscienciat que amb l’adquisició de la seva entrada estava contribuint a el manteniment del Patrimoni històric del conjunt catedralici, en la present campanya es va a treballar per reforçar aquest concepte. “Aquesta visita és un exemple de turisme sostenible que contribueix a generar ingressos per al manteniment, conservació i restauració del Patrimoni, a més d’ocupació directa i indirecta per a la població local”, exposen els responsables de la gestió turística d’aquests espais.
Acord amb Atrápalo
El conjunt catedralici ha tancat per a aquest 2021 un acord amb Atrápalo, una de les OTA (Online Travel Agency) més fortes del mercat espanyol amb més de set milions de visites al mes. Atrápalo compta amb 300 col·laboradors, quatre milions d’usuaris registrats, hotels, espectacles, restaurants i paquets de viatges i activitats, entre elles la visita a la Catedral de Tarragona i el Museu Diocesà
L’equip de gestió entén que aquest any la tecnologia i la digitalització seran les variables més importants per captar diferents segments de mercat turístic, “i aquest acord permetrà llançar campanyes de màrqueting i comunicació molt enfocades a la demanda amb més interès en el turisme cultural, a l’espera de recuperar poc a poc el flux de turistes als quals sedueix especialment aprofundir en l’art, la història, i la riquesa espiritual”.