Des de fa 20 anys, i fruit d’una declaració d’impacte ambiental per la prolongació del dic de Llevant, el Port de Tarragona s’ha vist obligat a aportar sorra a la platja de La Pineda. Uns treballs que serveixen per recuperar els metres perduts, a conseqüència de l’onatge i els temporals d’hivern, i deixar la zona prepara abans que arrenqui la temporada d’estiu.
Amb la construcció dels dos futurs espigons i el tancament del port amb el contradic de Ponent, l’Autoritat Portuària preveu reduir aquestes aportacions de sorra, que durant els últims quatre anys, han suposat una despesa de 600.000 euros anuals.
“La idea inicial és fer dos espigons a la platja que estiguin integrats en la trama urbana de La Pineda, de manera que es compartimenti la zona en tres trams per fer-la més resilient als temporals que puguin haver-hi”, ha detallat l’enginyer i cap de divisió d’Infraestructures i Conservació del Port de Tarragona, Oriol Queraltó.
De moment, i mentre aquests dos projectes no siguin una realitat, el Port de Tarragona no descarta continuar aportant sorra a la costa sempre que es necessiti De fet, l’ens portuari ha defensat que un dels seus objectius és “vetllar per l’entorn natural en tots els seus àmbits d’actuació”, però, “especialment en el que es refereix a les obres”.