El Port Tarragona comença la construcció de la biga del Moll de Balears

El Port Tarragona comença la instal·lació de la biga cantell del Moll de Balears. Es tracta  d’una biga de formigó armat de mides 5,40 m d’ample i 1,70 m de gruix que seguirà tota la longitud del moll exterior i l’interior. Aquesta peça és on s’allotjaran els bol·lards, defenses i  altres elements auxiliars del moll. 

PUBLICITAT

Les bigues cantell són unes peces de formigó armat, construïdes “in situ”, que tanquen l’extrem superior extern del moll. Els seus objectius són servir de tancament a les esplanades, aconseguir la correcta alineació del moll i permetre l’ancoratge de defenses com bol·lards, escales entre d’altres.

D’aquesta manera, també es vol suportar els carrils per a les grues quan n’està prevista la instal·lació  (no és el cas del moll de Balears). 

En aquesta biga s’instal·laran bol·lards de 200 tode capacitat necessaris per a l’amarratge  de creuers. El moll de Balears estarà preparat per rebre els creuers més grans dels món, i aquests tenen un francbord (la distància entre la borda i la línia de flotació) molt alt, el que genera efecte vela. 

El moll exterior anirà equipat amb defenses escut blanques, aquestes defenses s’instal·len  per poder rebre vaixells molt grans i blancs perquè no taquen els creuers. Mentre que el  moll interior anirà amb defenses cilíndriques tradicionals.  

El cantell s’equiparà també amb escales per a boters i per al rescat de persona a l’aigua,  també hi haurà anelles per amarrar barreres de contenció de vessaments i per les maniobres de diferents embarcacions de servei. 

Balears, un moll completament assentat 

L’activitat en el moll de Balears no cessa, durant les últimes setmanes s’han enretirat les precàrregues que hi havia a sobre del moll. L’objectiu ha estat assentar l’esplanada adjacent  al moll amb el propi pes del material extret del fons marí.

Aquesta intervenció es va realitzar amb part del material que es va extreure del fons marí amb la Draga Zhen He. 

L’assentament del Moll s’ha realitzat amb diferents eines de precisió topogràfica per poder verificar-ne el procés i se n’ha extret el material per poder continuar amb les altres tasques  de construcció com l’anivellament o l’asfaltat. 

Preparat pel futur 

Aquesta nova infraestructura augmentarà la capacitat per a rebre més visitants i en millors  condicions, amb una línia d’atracada total de 700 metres, ja que, en 240 d’aquests 460 metres de llargada, es podrà atracar en ambdós costats i s’afegeix la zona del dic de Llevant.

Amb tot s’ha arribat a doblar el nombre de creuers que podran atracar  simultàniament i, també, acollir els creuers més grans del món. 

El Port de Tarragona ha ideat aquest moll com un moll multipropòsit, d’aquesta manera podrà rebre diferents tipus de tràfics portuaris ara i en el futur.

Actualment, la prioritat es  destinar-lo a l’activitat creuerística i s’espera que entri en funcionament a mitjans d’aquest  mateix any.

Finalment, la nova infraestructura tindrà una vida operativa molt llarga i el seu disseny -si  s’escau- permetrà reconvertir el seu funcionament cap a serveis per a sòlids a granel i altres  tipus de mercaderies.

PUBLICITAT