El Port Tarragona entra en l’accionariat de la Terminal Intermodal de Monzón. El Port hi entra amb l’objectiu de millorar els serveis que dóna als clients del seu hinterland. Es tracta, d’una infraestructura clau en el desenvolupament de negoci del Port de Tarragona enfocada en potenciar la càrrega general.
A més a més, aquesta operació permet augmentar la capacitat i el volum de tràfics com els agroalimentaris (cereals per a fabricació a pinsos, principalment).
Aquesta aliança estratègica que ha dut a terme el Port de Tarragona suposa un desemborsament de 147.100€ i s’alinea amb la nova estratègia orientada a potenciar la càrrega general i cereals a granel. En aquest sentit, el Port de Tarragona ha estat fent passos endavant com ho demostra el memoràndum per la gestió de la Terminal Intermodal de La Boella per CTC, la Zona d’Activitats Logístiques o la terminal Intermodal de Guadalajara.
Aquesta estratègia ha començat a donar els seus fruits com ho demostra la nova ruta Ro Ro amb Turquia que ja ha mogut 3.300 TEUs mensuals d’entrada i sortida. Paral·lelament a l’estratègia de càrrega general, el Port de Tarragona ha potenciat la intermodalitat que permet carregar tot tipus de contenidors i enviar-los per mar, carretera o ferrocarril a qualsevol punt d’Europa i la península.
Genoveva Climent, directora del departament comercial i desenvolupament de negoci ha destacar que “com a port que té una terminal de contenidors, també ens interessa aquest aspecte i de fet, per això hem acabat apostant per TIM Monzón. No busquem exclusivament ports secs de productes agroalimentaris, volem també que siguin versàtils.”