L’entorn del Carrilet de Reus patirà transformacions importants per convertir la zona sud en un nou pol d’atracció de la ciutat. Tot plegat amb l’objectiu de millorar la connectivitat i portar més vida i activitat quotidiana al barri. Són els eixos de la proposta que l’alcalde de Reus, Carles Pellicer; la vicealcaldessa, Noemí Llauradó; i la regidora d’Urbanisme i Mobilitat, Marina Berasategui.
Una proposta que es debatrà amb la ciutadania de Reus, i que té voluntat de convertir-se en un element d’impuls econòmic i de cohesió social, i que situï el Carrilet en el lloc clau que li correspon en el futur creixement de la ciutat.
Amb aquesta proposta anunciada pel govern, es planteja generar el dinamisme social i econòmic que converteixi el Carrilet i el sud de la ciutat en una nova centralitat i pol d’atracció: generar més vida a partir de nous usos quotidians. La proposta preveu cinc usos, i deixa oberta la tipologia i el format.
Es vol realitzar un alberg-residència, un equipament que durant el curs escolar pot funcionar com a residència d’estudiants i que els caps de setmana funcioni com a alberg familiar.
A més, es vol fer un ús cultural, que el Carrilet atregui vida cultural i associativa. Per tant, probablement incorporarà un equipament d’aquest tipus, on hi poden haver espais per a entitats, per a artistes, etc…
També, la principal pota de l’entorn sud seguirà sent l’estació de busos. És per això, que cal que sigui objecte d’una forta remodelació els propers anys. Caldrà arribar a acords amb la Generalitat, que n’és la titular. El Carrilet vol ser un node de la nova mobilitat sostenible, i ha de ser clau de l’intercanvi modal entre mitjans de transport públic, bicicleta, etc…
Així mateix, a l’entorn del Carrilet, també s’hi preveu un espai dedicat a la venda de producte fresc i proximitat.
Finalment, la zona sud de la ciutat és la que experimentar un creixement fort durant els propers anys donada la disponibilitat d’espai i la proximitat d’equipaments de referència. És el cas de l’Hospital i el campus de la URV, el Tecnoparc, etc. És per això, que el Carrilet ha de jugar un paper clau en la connectivitat d’aquesta zona en el conjunt de la ciutat.
D’una banda, l’estació de busos ha de guanyar protagonisme i la futura estació de Bellissens ha ser una realitat el primer trimestre 2025. Així com, la xarxa de carrils bici és fonamental per connectar les infraestructures de mobilitat i els principals equipaments de la ciutat.