La transformació del raval de Santa Anna de Reus s’estendrà al carrer de Salvador Espriu

L’Ajuntament de Reus avança amb la transformació del raval de Santa Anna en zona de vianants amb l’impuls de les dues fases del projecte. D’una banda, l’aprovació definitiva del projecte executiu i la licitació de les obres de la fase 1 (que inclou el tram entre la plaça de Prim i el carrer de Santa Anna). D’altra banda, la licitació del contracte per a la redacció del projecte executiu de la fase 2, que preveu el tram del raval fins a la plaça de Catalunya i estendre l’eix per a vianants al carrer de Salvador Espriu.

PUBLICITAT

Carles Pellicer, alcalde de Reus, afirma que “des del Govern de Reus creiem en els avantatges d’apostar per la mobilitat sostenible, per això ampliem el projecte a tot el raval de Santa Anna i al carrer de Salvador Espriu. Avancem cap a una ciutat més sostenible i promovem la dinamització comercial, prioritzant la mobilitat a peu. En definitiva, apostem per la qualitat de vida i la dinamització econòmica”.

El projecte definirà la continuïtat de la fase 1 en els nous trams, amb les mateixes característiques: guanyar espai per als vianants i transformar el traçat en un recorregut cívic. Altrament, per convertir els actuals llocs de pas en llocs d’estada i de relació de la ciutadania.

De fet, serà una illa de vianants de plataforma única. Així doncs, es mantindran les voreres i vorades actuals, i s’instal·larà un paviment confortable a les zones on hi hagin de circular vehicles de manera ocasional.

Un dels atractius serà el mobiliari urbà. Els nous elements es configuraran a partir d’elements de fusta amb jardineria que generaran nous espais de relació. De fet, serà en llocs de convivència, que es configuraran com a vestíbuls dels establiments comercials i patrimonials. Així doncs, contribuiran a incentivar l’activitat econòmica i a promocionar el patrimoni arquitectònic de la ciutat de Reus.

La transformació del carrer de Salvador Espriu en zona de vianants preveurà garantir l’accessibilitat de l’aparcament privat que hi ha en aquest vial.

Finalment, el projecte executiu definirà la descentralització del control d’accés a l’equipament al carrer de l’Amargura. Tot plegat, per tal de facilitar l’entrada i sortida de clients i limitar l’accés a la resta de vehicles.

PUBLICITAT