L’Ajuntament de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant demana que el futur tren-tramvia del Camp de Tarragona, sovint anomenat TramCamp, arribi a l’Hospitalet de l’Infant. Segons ha argumentat l’alcalde, Alfons Garcia, en l’escrit d’al·legacions que ha presentat a l’estudi informatiu del nou tren-tramvia, davant del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, «resulta incongruent que mentre que el projecte sotmès a informació pública preveu la recuperació de l’espai físic de l’antiga traça ferroviària de PortAventura fins al creuament de la Riera d’Alforja a Cambrils per a ser utilitzada per el nou equipament tramviari, no es plantegi l’aprofitament d’aquesta mateixa traça disponible en el tram entre Cambrils i l’Hospitalet de l’Infant/Vandellòs”.
En aquest sentit, l’alcalde esgrimeix: “Es tracta d’un tram en què a més de la població dels nuclis de l’Hospitalet de l’Infant i Miami-Platja, s’hi situen importants nodes generadors de mobilitat (càmpings). A més, aquest perllongament permetria donar servei a la zona de llevant del municipi de Cambrils, que ara queda fora de l’àrea d’influència del tramvia”.
Malgrat que l’estudi informatiu del tren-tramvia que actualment està sotmès a informació pública fa referència en exclusiva a la fase 1 del projecte, corresponent al tram Cambrils-Tarragona, el consistori planteja que «cal considerar en les fases 2 i posteriors del Tramcamp el seu perllongament fins al nucli de l’Hospitalet de l’Infant».
El mateix ha reclamat la Cambra de Comerç de Reus, de la qual forma part el municipi de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant. En les al·legacions que ha presentat, la Cambra ha fet constar «la necessitat» que el projecte inicial es perllongui fins al municipi de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant per poder connectar “adequadament” tota la Costa Daurada, considerant, a més, “l’ampli moviment poblacional” que es produeix en aquesta franja litoral durant l’època turística.
En el seu escrit d’al·legacions, l’alcalde de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Alfons Garcia, també ha plantejat la necessitat que la definició de les fases 2 i posteriors del projecte es faci d’acord amb el que preveu la Llei 9/2003 de la Mobilitat, que atorga a l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) tot el procés de definició de la xarxa de transport col·lectiu, «per tal d’assegurar l’efectiva participació dels ens econòmics i socials en la seva formulació».
«Tenint en compte el caràcter bàsic i estructurador del projecte, hauria estat desitjable una major intervenció de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona (ATMCT), en la línia del que preveu la Llei 9/2003, de mobilitat de Catalunya. Una participació activa de l’ATM hauria permès, a través del Consell Territorial de la Mobilitat de l’ATMCT, del qual forma part aquest Ajuntament, informar, debatre i consensuar la proposta a sotmetre posteriorment al tràmit d’informació pública”, lamenta el batlle.
Malgrat aquests dèficit de participació, la Corporació considera que després dels llargs anys d’espera resulta ja «imprescindible avançar en la materialització, encara que sigui incompleta, d’un sistema de transport metropolità al Camp de Tarragona».