El Moll de Lleida del Port de Tarragona ha estat l’emplaçament que ha utilitzat l’empresa Schwartz-Hautmont per enviar dos ‘Project Cargo’ de grans dimensions, un d’ells amb destinació Bèlgica i l’altre amb destinació Huelva.
El primer projecte és una planta petroquímica construïda de forma modular que seran transportats a Bèlgica per mar un cop finalitzats. La planta consta de 7 mòduls de 1600 tones i mesura 100 metres d’alçada. A les instal·lacions del Port de Tarragona es realitza el muntatge final de tots els elements fabricats pels diferents tallers i col·laboradors del projecte, en total hi han participat 18 empreses i més de 200 treballadors.
El segon projecte és una refineria que compta amb torres de buit i de fraccionament per al sector energètic. Aquesta planta compta amb 5 peces de gran dimensions amb un pes total de 1.500 tones. Per la seva construcció i muntatge l’empresa ha emprat 150.000 hores. La destinació final d’aquestes peces és una refineria de l’àmbit nacional.
Aquests projectes estan liderats per Schwartz-Hautmont i també hi han col·laborat Comersa, Teyco, Aitub, Elevarent, Gruas Rigar, Comersa, Proalba i OCA. Schwartz Hautmont és encarregada del muntatge i gestió d’aquests projectes dins del recinte portuari tarragoní, ja que compta amb una extensa experiència en el sector de la construcció d’estructures metàl·liques que requereixen una alta especialització.
Tarragona, un port preparat per al Project Cargo
El Port de Tarragona té una particularitat molt destacable per aquests tipus de tràfics, esplanades a l’aire lliure que faciliten l’embarcament directe des del moll, així com àmplies àrees operacionals i mà d’obra especialitzada gràcies a la important indústria auxiliar de Tarragona juntament amb el potent clúster petroquímic de la zona i de referència per al sud d’Europa.
A més, té àmplies àrees operacionals amb una disponibilitat de 280.000 m2, rampes RO RO i una excel·lent accessibilitat terrestre i ferroviària, que garanteix la logística de subministrament d’aquests projectes.
El calat de 16 metres de fondària fa la resta, ja que permet l’atracada de vaixells especials preparats per a transportar grans càrregues, impossibles de traslladar amb vaixells de càrrega conteneritzada.