El ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 18 de febrer la proposta de conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya en relació amb l’Oficina Municipal de Rehabilitació per a la gestió dels ajuts en matèria de rehabilitació residencial. Des d’aquesta oficina es gestionaran el ajuts aprovats per la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla Estatal de Recuperació, Transformació i Resiliència, i l’Instrument de Recuperació Next Generation EU.
L’Oficina de Rehabilitació Municipal funcionarà com a finestreta única per coordinar, informar, assessorar i facilitar la gestió dels ajuts i la prestació de serveis que contribueixin a facilitar la implementació i la gestió integral de programes com el d’ajuts per a les actuacions de rehabilitació de millora de l’eficiència energètica a nivell d’edifici de tipologia residencial col·lectiva, ajuts a les actuacions de millora de l’eficiència energètica en habitatges o el ajuts per a l’elaboració del llibre de l’edifici existent per a la rehabilitació i la redacció de projectes
L’Oficina de Rehabilitació Municipal es preveu que es gestioni de manera conjunta per part de l’Oficina d’Habitatge i els serveis territorials d’Arquitectura i Urbanisme de l’ajuntament.