Les eleccions generals del passat 23J també es llegeixen en clau tarragonina. I no en el sentit figurat, sinó literal. La portada del diari ABC d’aquest diumenge va comptar amb el talent de la il·lustradora Alicia Caboblanco, membre de l’Associació d’Il·lustradores de Tarragona i directora d’art.
Caboblanco va ser l’encarregada de crear la imatge de portada del rotatiu espanyol. La imatge creada per l’artista: una silueta d’un home sense cara, amb les testes de Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo rodejant-la. Després de les eleccions, la incògnita sobre si hi haurà president o no, encara està enlaire.
La tarragonina ha participat en altres projectes, com la portada i les il·lustracions interiors del llibre Yo también quiero jugar al futbol” (Lunwerg) de Mayca Jiménez o d’Apartado de Correos 139 (Silva Editorial), de l’escriptor, també tarragoní, Ricard Garcia Jardí.
Caboblanco es va graduar en Belles Arts a Madrid l’any 2014, i es va seguir forma a l’Escola d’Art de Tarragona, concretament en el grau d’il·lustració, on va finalitzar els estudis el 2017.