Unió de Pagesos (UP) sensibilitza els infants per evitar el malbaratament alimentari a través de la campanya ‘Plat net a l’estiu’. Des de finals de juny i fins a mitjan agost, el sindicat ha organitzat una desena de tallers als casals d’estiu del Camp de Tarragona, adreçats a nens d’entre quatre i dotze anys.
Aquest divendres, els pagesos s’han acostat fins a l’Escola Montsant de Reus, on han explicat la importància de consumir productes de proximitat. “La pedagogia és per a tots, infants i adults, perquè a Catalunya es malbaraten 250.000 tones de menjar a l’any”, ha lamentat el membre de l’Executiva de Joves d’UP, Sergi Claramunt. També volen ampliar la iniciativa als instituts l’any vinent pel desconeixement del món rural entre els joves.
Més d’una trentena de nens i nenes han participat aquest divendres al matí en el taller organitzat pels pagesos al centre educatiu reusenc. Primer, han escoltat ben atents les explicacions dels membres del sindicat que els han explicat qüestions relacionades amb els aliments i tot allò que es pot fer per no malbaratar-los. “Hem après que fan els pagesos i que no hem de llençar el menjar”, ha dit la Martina Rofes, una de les participants. Finalment, els infants han tallat fuita, que s’han menjat per esmorzar, i han acabat fent propostes per combatre el malbaratament. “La tercera part és la més creativa perquè la canalla faci receptes perquè no vagi a més”, ha comentat Claramunt.