El 2020 ha sigut un any molt negatiu pel turisme. L’Aeroport de Reus tancava el seu pitjor any amb poc més de 39.400 passatgers, un 92,6% menys que el 2019. És obvi que totes aquestes infraestructures han patit el pes de la pandèmia, però l’Aeroport de Reus sembla que treu el cap de l’aigua.
Noemí Llauradó és la Presidenta de la Diputació de Tarragona, que lluita per impulsar la infraestructura.
Durant tot aquest hivern no hi ha hagut vols comercials, ja que Ryanair va deixar d’operar la ruta amb Londres Sansted. La Setmana Santa no ha rebut vols, ja que les restriccions han dificultat que es puguin donar, i encara no sap amb quins comptarà aquest estiu 100%. Però ja està clar que a partir de l’1 de juliol la companyia Binter iniciarà una ruta regular amb Las Palmas de Gran Canaria.
Jonay Lobo és el director de programació i gestió d’ingressos de Binter. Considera que l’obertura d’aquesta nova ruta és una oportunitat per ells, però també pel territori.
Precisament l’últim plenari celebrat a l’Ajuntament de Tarragona va aprovar un conveni de cooperació amb l’Aeroport de Reus 2021-2024 per la promoció econòmica, empresarial i turística de les comarques de Tarragona. Una feina que ha creat certes discrepàncies dins el consistori tarragoní.
Inés Solé és Consellera de la CUP a l’Ajuntament de Tarragona. Des del seu grup municipal temen que aquest conveni serveixi per potenciar un turisme que no sigui de qualitat al territori, tot i que reconeixen que el de Tarragona és familiar.
Sandra Ramos és la portaveu del PSC de Tarragona. Comenta que fa molts anys que es treballa per impulsar i intentar demostrar a la població quines són les oportunitats que pot donar l’Aeroport de Reus. En aquest sentit l’actual alcalde, Pau Ricomà, ha volgut seguir amb aquesta trajectòria, a més de defensar el turisme familiar de la ciutat.
Així doncs l’Ajuntament amb 23 vots a favor i 4 abstencions, de la CUP i el PP, ajudarà en allò que pugui a donar impuls a l’Aeroport de Reus. L’any 2003 ja s’havia signat un acord per potenciar l’Aeroport, per part de 14 institucions i agents socioeconòmics. Així es va aconseguir que Ryanair apostés per aquest indret.
Un dels objectius de tot plegat és que hi hagi línies regulars com la de Binter que a més del turisme faciliti poder desenvolupar negocis del territori. En aquest sentit des de Binter no descarten més endavant obrir noves rutes amb altres llocs d’Espanya.
Per tant aquesta infraestructura guanya una companyia més a part de les que ja operaven com Ryanair, Jet2, TUI i TUIFly.