El Port de Tarragona ja té el dic flotant per començar les obres del nou moll de Balears. Aquest dic, denominat Mar del Aneto, o ‘caixoner’, servirà per construir els caixons o fonaments de formigó que s’utilitzaran en la construcció del nou espai i que ampliarà en quatre hectàrees l’espai destinat a l’operativa dels creuers.
La construcció del Moll de Balears es va adjudicar aquest mes de gener de 2020 i es preveu que les obres tinguin una durada de 14 mesos. Serà cap al maig de 2021 quan s’augmentarà la línia d’atracada en 700 metres, quelcom que permetrà oferir una operativa més còmoda i àgil.
El cap de comunicació del Port de Tarragona, Xavier Fahndrich, explica què suposarà pel Port aquesta nova infraestructura.
La inversió total ascendeix a poc més de 27 milions d’euros, un pressupost inferior dels que s’havien licitat en un inici. El Port ha incorporat mesures ambientals per reduir i minimitzar l’afectació de les obres i ha dissenyat un Pla de Vigilància Ambiental per prevenir i controlar les accions durant l’execució de les obres.