La URV ja fa anys que compta amb un canal que recull les queixes i les propostes dels alumnes en termes lingüístics. Aquest curs les queixes per no realitzar les classes en català han augmentat més que mai. Un augment que ja es va iniciar l’any passat quan van rebre 10 per curs, i enguany només amb l’inici ja n’hi ha 17. Habitualment en solien tenir 6 per curs, però això està canviant.
Des del Servei Lingüístic de la Universitat consideren que és un problema de fa molt temps, però ara s’ha fet més mediàtic arran de la reacció de diferents alumnes a través de les xarxes socials. Això ha fet que les universitats i la Generalitat es comprometessin a anunciar la llengua al moment de la matrícula, el principi de transparència lingüística, i també al principi de seguretat lingüística, quan una llengua està anunciada no es pot modificar. Jordi de Bofarull, secretari del Servei Lingüístic, creu que “tot plegat ha fet augmentar les queixes, i que hi hagi més consciència.
Cal destacar que la URV és una de les tres universitats catalanes que compta amb aquest canal de queixes, ja que només el tenen també la Universitat Politècnica i la Universitat de Barcelona.