Parc Central, el centre comercial de Tarragona, és finalista als premis de reconegut prestigi internacional Solal Awards, organitzats pel Consell Internacional de Centres Comercials (ICSC). Concretament, està nominat per la iniciativa Tarraco Experience a la categoria Emerging Technology, que reconeix projectes que integren la tecnologia com a element central de la seva estratègia per millorar l’experiència de visita.
Tarraco Experience és una innovadora iniciativa cultural i turística que Parc Central va posar en marxa el 2024 a les restes arqueològiques del Conjunt Paleocristià del Francolí, ubicades a l’aparcament subterrani de l’edifici i descobertes l’any 1994.
Es va oferir als visitants, durant un període exclusiu, una experiència immersiva que permetia submergir-se, mitjançant l’ús de tecnologia avançada, en la història de la Tarraco romana. L’acció va rebre més de 8.000 visites.
Per a aquesta activitat, es van habilitar diversos espais; el més reconegut, el de les restes arqueològiques del Conjunt Paleocristià del Francolí, on a través d’un holograma, un personatge de l’època donava la benvinguda als assistents.
També, un espectacle de mapping va donar vida als banys de la casa suburbana, situada en aquest espai, ressaltant el mosaic original del segle IV dC que en forma part. Així mateix, amb l’objectiu d’oferir una experiència completa, els participants es podien divertir amb un joc de realitat virtual que els permetia fer un viatge en la història.
La iniciativa Tarraco Experience es va poder gaudir també en diferents espais del centre comercial. A través de l’escaneig d’uns codis QR ubicats als passadissos del centre comercial, els visitants van poder descobrir als seus telèfons mòbils diversos aspectes de la vida de l’antiga Tarraco romana mitjançant la realitat augmentada: l’estructura d’una casa, una taula de menjar tradicional, vestimentes, elements escultòrics…