La URV acull, fins divendres, el Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia. Aquest, reuneix 140 experts d’una vintena de països que debaten sobre els reptes de la intel·ligència artificial a l’ensenyament. 22 grups de treball han reflexionat en el fòrum tècnic sobre 22 problemes relacionats en l’impacte d’aquesta tecnologia a l’aula. Els resultats es plasmaran en el fòrum públic que compta amb 450 inscrits.
El fòrum tècnic ha investigat en torn com la IA transformarà els models formatius, centrant-se en aspectes com l’equitat i la inclusió digital, la cultura o nous models d’aprenentatge, a més de la formació del professorat. La consellera d’Educació, Anna Simó, considera que “hem de ser capaços d’avançar-nos a la intel·ligència artificial” perquè no ens passi com amb els mòbils, que creu que s’ha anat a remolc. Tot i que alguns avenços tecnològics “generin desassossec”, afirma que hem de poder utilitzar la intel·ligència artificial en pro del sistema.
El Fòrum Internacional d’Educació i Tecnologia, que va començar el 2014, és una iniciativa de Generalitat de Catalunya finançada amb fons Next Generation.