Ja és oficial, el Ministeri de Foment traspassa a l’Ajuntament de Tarragona 7,3 quilòmetres de vies urbanes dels 24 quilòmetres que actualment són competència de l’Estat. Una demanda que el consistori fa temps que té, i que sembla que ara comença a ser efectiva. Es tracta d’unes vies que pel creixement i l’expansió de la ciutat han quedat absorbides. Actualment l’Ajuntament ja està fent la conservació, el manteniment i la regulació d’usos. Aquests traspassos no signifiquen transferències econòmiques a favor de l’Ajuntament.
Cal destacar que des del consistori tarragoní s’està negociant una segona fase de cessions que constaria de la resta de trams que s’han convertit en xarxa viària urbana.
D’altra banda el Ministeri de Foment també cedirà una finca de més de 5.000 metres quadrats inclosa dins del Pla Parcial de la Horta Gran, entrant a Tarragona des de Ponent. Aquí s’implantarà un nou aparcament municipal dissuasiu, cosa que ja s’havia anunciat.
De tot plegat es donarà compte a la sessió plenària del pròxim dilluns 28 de gener.
Les carreteres traspassades són les següents:
- N-240, principat d’Andorra, des de la plaça lmperial Tàrraco a la rotonda de l’avinguda de Catalunya.
- N-240, carretera de Valls, des de la rotonda de l’avinguda de Catalunya al Pont sobre l’A-7.
- N- 340, avinguda de Roma, des del pont del Francolí a la plaça Imperial Tàrraco.
- Plaça Imperial Tàrraco.
- Diferents trams de la Via Augusta i de la carretera de València.
- N-340, carretera Vella de València, des de la rotonda d’accés al Polígon Francolí a la rotonda de CLH.
- Corba Voramar
- Accessos a Cala Romana i a la Ciutat Residencial.
- Marges de la rotonda de la carretera del Catllar.
- Passeig de la Independència, des de l’avinguda de Roma a l’avinguda Ramón y Cajal i fins Torres Jordi.
- Des de Torres Jordi fins el límit del sistema portuari.
- Circumval·lació de la Floresta.
- Diferents trams de la T-11, com la plaça d’Europa.
- Des de la carretera del Cementiri a les rotondes nord i sud.