El Port de Tarragona comença a operar el trànsit que substituirà el carbó

El vaixell MAGSENGER 10 procedent del port de Ponta de Madeira (Brasil), en Sao Louis, amb una eslora de 254m i una màniga de 42, ha estat l’encarregat d’inaugurar un nou tràfic de mineral de ferro entre el Moll de Catalunya del Port de Tarragona, com a conseqüència de l’acord comercial entre Vale i Euroports. 

PUBLICITAT

Aquest acord proporcionarà la flexibilitat perquè Vale tranbord distribueixi minerals de ferro al mercat europeu, completant les seves operacions preexistents entre el continent. Euroports és l’empresa estibadora que operarà aquest nou trànsit que substituirà gradualment un trànsit de carbó cada vegada més residual. 

Amb la descàrrega de 113.000 tones de mineral de ferro, el Moll de Catalunya es convertirà així en el punt d’entrada, emmagatzematge i reexpedició d’aquest material procedent del Brasil omplint el buit que el carbó ha deixat després d’anys registrant una disminució del volum d’aquest producte. El mineral de ferro que a partir d’ara arribarà a Tarragona està destinat a la producció d’acer, un material altament sostenible. En aquest sentit, Euroports està duent a terme importants inversions per a adequar la terminal al mineral de ferros destinat a garantir el millor servei a VAL i als seus clients.

PUBLICITAT