El Servei d’Urgències i Emergències Socials de Tarragona (SUEST) amplia la seva atenció per oferir una major cobertura davant les emergències socials.
Ja el passat mes de juliol de 2024, el servei va ampliar el seu horari passant de 8 h a 15 h a estar actiu de 8 a 20 h de dilluns a divendres. Aquest dijous 26 de juny, el Consell Plenari de l’Ajuntament de Tarragona ha aprovat la necessitat d’ampliar encara més l’horari d’aquest servei per oferir cobertura de les emergències socials que ocorrin a la ciutat, durant les 24 hores del dia els 365 dies de l’any.
El Servei d’Urgències i Emergències Socials de Tarragona atén les situacions sobrevingudes d’urgència i emergència. L’objectiu del SUEST és donar el suport, l’assessorament inicial, l’orientació i acompanyament, i la tramitació i/o derivació si s’escau als recursos necessaris per cobrir la situació sobrevinguda.
La consellera de Serveis Socials i Presidenta de l’IMSST, Cecilia Mangini, ha destacat que “el sentit d’aquesta ampliació és que les emergències evidentment poden ocórrer a qualsevol hora i moltes vegades tenen conseqüències crítiques i s’han de cobrir necessitats bàsiques de les persones afectades de manera immediata”.
La consellera de Relacions Ciutadanes, Neteja, Mobilitat i Protecció Civil, Sonia Orts, ha explicat que “apostem per donar una millor cobertura a les urgències i emergències de la ciutat de Tarragona. Es tracta d’una feina transversal entre l’IMSST i la Guàrdia Urbana. Un treball colze a colze d’atenció i protecció a les persones davant la necessitat detectada de donar més cobertura del servei ja que cada vegada hi ha més casos d’urgència que no entenen d’horaris ni de dies setmanals”.