Subscriu-te

El trànsit de camions en el tram tarragoní de l’AP-7 creix un 50% en tres anys des de la gratuïtat

Un informe de la URV alerta de la situació “crítica” de l’AP-7 en el tram tarragoní des que el gener de 2020 va passar a ser gratuïta.

PUBLICITAT

Concretament, l’estudi revela que en entre els tres anys posteriors a que la via deixés de ser de pagament, entre el 2020 i el 2022, el flux de vehicles pesants va augmentar un 49,74%.

Per altra banda, el trànsit global en el pas de l’AP-7 pel Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre va créixer un 37% entre l’any abans de la gratuïtat i el 2022. Són xifres molt superior respecte als trams de Barcelona i Girona, que presenten increments que no superen el 25%.

Pel que fa a la sinistralitat, l’informe apunta les dades del Servei Català de Trànsit, segons les quals s’ha passat dels 370 accidents a l’AP-7 el 2019, als 451 del 2022 i als 466 del 2024. Aquestes xifres converteixen l’AP-7 en l’autopista més perillosa de l’Estat.

Els responsables de l’estudi sostenen que l’increment intens del transport de mercaderies per camió només es pot entendre si es consideren ”els entrebancs dels diferents governs espanyols per apostar decididament pel corredor ferroviari mediterrani”. Agustí Segarra, membre de l’equip investigador, detalla una altra possible mesura per descongestionar la via de vehicles pesants.

A més, la Generalitat ja ha començat a regular la velocitat en alguns trams per reduir la sinistralitat. Aquesta mesura, no obstant, va en contra de la naturalesa de via ràpida d’una autopista, recalca Segarra.

PUBLICITAT