Mercats de Tarragona ha presentat els resultats de l’estudi de maduresa digital de teixit comercial de la ciutat, realitzat en el marc del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat pels fons Next Generation. L’objectiu és conèixer el grau de digitalització dels comerços a la ciutat i la capacitat competitiva segons el sector. El nivell de resposta ha estat a un total de 160 establiments de parades del mercat i de parades de proximitat, mitjançant un qüestionari online.
Els resultats de l’estudi han detectat un marge de millora en la maduresa digital del sector comercial a la ciutat, i per això, Mercats de Tarragona, impulsarà 34 cursos de formació digital. Segons la presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç de l’Ajuntament, Montse Adan, assegura que la proactivitat és una de les coses que cal assenyalar, així com les ganes d’accedir a aquestes eines per a poder millorar la capacitació dels professionals en aquest món.
L’estudi indica que a Tarragona, un 42% del teixit comercial, disposa d’un nivell inicial de maduresa. Seguit d’un 26,3% que són emergents, un 25% que es troba en un nivell de maduresa baix i un 6,9% que està a nivell desenvolupament, sent l’edat o el grau d’educació un dels motius principals. Aquest estudi és el pioner en tot Catalunya.