La Federació Empresarial d’Autotransport de Tarragona (FEAT) ha advertit que electrificar la flota de vehicles és inassumible a nivell econòmic. Davant la normativa europea que fixa que a partir del 2035 es deixaran de vendre camions amb motor de combustió interna, els transportistes tarragonins hi veuen “un daltabaix”.
El president de l’entitat, Joaquim Riudeubas, ha recordat que a la demarcació hi ha una flota de més de 4.000 taxis, autobusos i camions. “Això s’ha de llençar a la brossa i s’ha de fer de nou”, ha exemplificat, i ha dit que una PIME o un autònom no pot assumir el cost de canviar el seu vehicle. Riudeubas ha assenyalat que un camió de gasoil val uns 120.000 euros, mentre que un d’elèctric s’acosta als 500.000.
Davant la “preocupació” que genera al sector aquest escenari, la FEAT ha organitzat aquest dimarts una jornada per analitzar les perspectives de futur titulada ‘El sector del transport a Tarragona’. En la taula rodona hi han participat experts d’empreses i entitats vinculades a l’automoció, l’hidrogen o els combustibles. També hi ha estat present el degà del Col·legi d’Enginyers Tècnics i Industrials de Tarragona, Joan Gabriel Talarn, que ha indicat que en el futur “cada sector tindrà la seva tecnologia i encara som a l’inici del desenvolupament”.