Els transportistes exigeixen transparència amb el cost de les carreteres

Els peatges de l’AP-7 i l’AP-2 aixequen aquest dimecres les seves barreres. Des del moment que s’ha conegut aquesta notícia s’ha ficat damunt la taula l’impost sobre l’ús de les carreteres. La mesura proposada pel Govern d’Espanya podria aplicar-se a 2022 tant a les autopistes com a les autovies i l’impost podria oscil·lar entre un i tres cèntims per quilòmetre recorregut.

Pla general del peatge de l'AP-7 a la Jonquera, per on quasi només passen tràilers. Foto publicada el 27 de març del 2020 (horitzontal)
PUBLICITAT

Aquesta notícia no ha sigut ben rebuda des del sector del transport. Des de la Federació d’Autotransport de la província de Tarragona (FEAT) titllen aquesta mesura d’innecessària, al·legant que “el cost de les carreteres ja el paguen amb diversos impostos”.

Des de la Federació asseguren que “hi ha una manca de transparència a les xifres per part de les administracions“. Josep Lluís Aymat, president de FEAT, creu que “els impostos pagats pels transportistes superen en gran manera els costos de construcció i manteniment de les carreteres”.

PUBLICITAT