Un intercanvi que suma experiència i mirada europea
L’escola Mas Clariana de Cambrils ha tancat un intercanvi educatiu Erasmus+ amb l’IC Verga Viagrande (Sicília, Itàlia). Ha estat una estada de job shadowing que ha permès compartir organització, gestió i metodologies. I, sobretot, ha consolidat una xarxa internacional de centres compromesos amb la innovació i la inclusió.
Objectius clars, resultats tangibles
L’estada va finalitzar divendres 3 d’octubre i ha servit per observar de prop la dinàmica del centre cambrilenc. Així, el professorat italià ha conegut com es treballen les competències clau, com s’articula el treball cooperatiu i com s’impulsa l’autonomia de l’alumnat. Alhora, el contacte ha generat bones pràctiques compartides i noves idees per aplicar a les aules.
El valor afegit: el sistema Amara Berri
Un dels punts forts ha estat el Sistema Amara Berri. És un enfocament pedagògic on l’aprenentatge neix de situacions reals i simulacions que donen sentit al que es fa a classe. Per això, les activitats prenen coherència, guanyen motivació i posen l’infant al centre. I, conseqüentment, milloren la participació, la responsabilitat i el sentit de pertinença.
Vocació internacional, arrel local
El projecte s’inscriu a Erasmus+, el programa de la Comissió Europea gestionat a l’Estat pel SEPIE. Gràcies a aquest marc, es promou la mobilitat docent, la cooperació entre centres i la construcció d’una Europa de l’educació basada en la qualitat, la inclusió i la innovació. Així mateix, el Mas Clariana reafirma el seu compromís amb una educació oberta al món, però arrelada al territori.
Testimonis que reforcen el camí
L’equip visitant —Patrizia, Serena, Rosa Nina, Arianna i Davide— ha destacat la professionalitat i la calidesa del professorat cambrilenc. I, en paral·lel, el centre amfitrió subratlla que l’experiència ha estat enriquidora tant a nivell personal com professional. Per tant, es consoliden vincles i es projecten col·laboracions futures.
Continuïtat i nous projectes
Ara, el repte és donar continuïtat al que s’ha après. Com? D’una banda, sistematitzant les bones pràctiques observades. De l’altra, planificant mobilitats i projectes conjunts que permetin avançar en innovació educativa, avaluació competencial i inclusió. En definitiva, aprofitar el momentum per fer créixer una comunitat educativa més oberta, exigent i cohesionada.