Subscriu-te

ERC retreu a Viñuales no haver pactat amb els veïns les freqüències del bus urbà de Tarragona

El Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Tarragona reclama a l’alcalde Viñuales que consensuï amb partits i entitats veïnals la modificació del Reglament del servei de transport urbà de Tarragona. El conseller d’ERC, Jordi Fortuny, comenta que “aquest document és de gran importància perquè marca les directrius de línies i freqüències que ha d’oferir l’EMT i les necessitats de personal i flota que ha de tenir l’empresa per cobrir les necessitats que s’han marcat”.

PUBLICITAT

Els republicans consideren que cal aprofitar la modificació d’aquest reglament per introduir millores, com l’augment de freqüències, però fer-ho “de la mà dels grups municipals i sobretot parlant amb totes les entitats veïnals per escoltar i intentar introduir les seves necessitats”, ha demanat Fortuny.

Des d’Esquerra critiquen que l’equip de govern del PSC proposa retallar freqüències en moltes línies, sobretot en dissabtes, com per exemple L-34 (Colom-Floresta-Gavarres), L-6 (Campclar-Centre-Sant Pere i Sant Pau), L-22 (Hospital Joan XXIII-Serrallo), L-23 (Estació-Joan XXIII) o L-54 (Bonavista-Pere Martell-Cooperativa Tàrraco) i també freqüències d’entre setmana com passarà a L-11 (Boscos-Enric d’Ossó).

“Demanem que la modificació d’aquest reglament parteixi del servei que ofereix actualment l’EMT. No hem d’anar a menys, hem d’anar a més. El context actual del bus urbà és d’augment d’usuaris, no ens podem permetre cap retallada de freqüències”, ha explicat Jordi Fortuny.

Sobre l’EMT els republicans també consideren recaptatori el fet que l’equip de govern vulgui més personal per destinar-lo a sancionar els usuaris de les zones regulades de la ciutat. “Viñuales s’ha dedicat a augmentar de manera desproporcionada les places d’aparcament regulades i ara es troba que no té vigilants, aquesta és una política clarament recaptatòria”, ha lamentat el conseller republicà.

Aquests dos punts es portaran a debat el pròxim Consell Plenari, previst pel dia 21 de febrer.

PUBLICITAT