Els dos grups del consistori, han demanat avui a l’Ajuntament que posi al dia la cura dels boscos de la ciutat contra el foc. Els incendis forestals a Galícia, Lleó i Portugal, les onades de calor, les nits tòrrides… són alguns dels elements que destaquen els dos grups per a demanar actuacions de sanejament i neteja a totes les zones boscoses de l’Anella Verda.
Tot i el clam compartit, cada un dels grups municipals li reclamen al batlle de la ciutat diferents actuacions.
Els de la formació morada destaquen que hi ha vuit-cents mil euros en el pressupost municipal aprovat entre ells i el govern del PSC, per precisament portar a terme la neteja i aclarida de les zones boscoses del terme municipal. Per tant, reclamen l’execució immediata d’aquesta partida. En Jordi Collado (En Comú Podem) insisteix que no es pot esperar a un incendi devastador per actuar.
Xavier Puig (ERC) va un pèl més enllà, i a banda de reclamar actuacions a l’Anella Verda, també destaca que cal un pla més ambiciós, un pla de ciutat sostenible. Dintre d’aquest pla, destaquen les propostes per a prevenir incendis, que consisteixen a oferir subvencions a particulars per la neteja de boscos, col·laboració amb empreses especialitzades, plans d’ocupació per a joves i sobretot impulsar i recuperar el pasturatge a l’Anella Verda. Per altra banda, també posen l’accent en les nits tòrrides i proposen a l’Ajuntament que obri unes ajudes vinculades a la renda perquè tothom pugui instal·lar-se o comprar-se un aire condicionat, ventiladors o altres mecanismes de climatització.
En tot cas, els dos grups municipals reivindiquen la importància de fer-ho en col·laboració amb els Bombers de la Generalitat, i seguint en tot moment les seves recomanacions.