El proper dilluns 20 d’octubre, el saló d’actes de l’Institut Vidal i Barraquer de Tarragona acollirà l’esdeveniment “Zinkers: Educació en Sostenibilitat”, organitzat per la Fundación Repsol. L’acte comptarà amb la participació del mestre i il·lusionista Jorge Luengo, que actuarà com a mestre de cerimònies. A més, oferirà la conferència “El paper del docent com a protagonista del canvi cap a la sostenibilitat” on intervindrà la màgia i la reflexió educativa.
L’activitat començarà a les 17.30 hores i està adreçada principalment a la comunitat educativa. Tot i que, l’entrada és oberta al públic general amb inscripció prèvia al formulari en línia.
Presentació de les novetats del curs 2025-2026
Durant l’acte es presentaran les novetats del programa educatiu Zinkers per al curs 2025-2026. Aquesta iniciativa de la Fundación Repsol aposta per una educació orientada a la sostenibilitat i la transició ecològica.
També es lliuraran els premis Zinkers al millor centre educatiu de l’entorn del Complex Industrial de Repsol a Tarragona, tant en la categoria de Primària com de Secundària. Els guardonats rebran una dotació total de 4.000 euros. En detall, 2.000 per a cada etapa educativa.
Un projecte educatiu en expansió
Els programes Zinkers són una eina curricular digital adreçada a Primària, Secundària i Formació Professional. Tenen continguts dissenyats per experts en energia i educació com Chema Lázaro, Javier Espinosa i Juan Núñez.
Actualment, uns 7.000 centres educatius de tot Espanya formen part de la xarxa Zinkers. D’aquests, 700 són catalans i 150 pertanyen a la província de Tarragona. Aquesta presència consolidada demostra la bona acollida del programa entre el professorat i els estudiants. A més, treballen continguts sobre energia, canvi climàtic, mobilitat sostenible, economia circular i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Educació inclusiva i accessible
Una de les grans novetats del curs és la implementació del programa Zinkers Lectura Fàcil. Aquest garanteix l’accessibilitat dels continguts per a tot l’alumnat. Aquesta eina permet adaptar els materials a la diversitat de les aules. També facilita la comprensió de la informació per a persones amb dificultats lectores. Així, es consolida el compromís del projecte amb una educació més inclusiva i equitativa.