Subscriu-te

La Congregació de la Sang mantindrà el recorregut de la Processó de Divendres Sant

La Congregació de la Sang de Tarragona no es planteja cap canvi al recorregut de la Processó del Sant Enterrament, que organitza des de fa 475 anys. L’acte més multitudinari de Divendres Sant serà coordinat per primera vegada per una dona, Montserrat Boada, que comptarà amb el suport d’un grup de 27 membres de l’entitat.

Divendres Sant a la plaça del Rei de Tarragona, amb els passos a punt per a la Processó.
PUBLICITAT

En una entrevista al programa ‘Bon dia Tarragona’, Boada es mostra taxativa a l’hora de dir que no hi ha debat sobre possibles canvis, tal com demanen algunes confraries o persones a títol individual. I n’exposa dos motius: és inviable que la capçalera de la processó arribi abans a la plaça del Rei perquè encara no han sortit els últims passos i, d’altra banda, la Sang vol mantenir-se fidel a la tradició i essència de l’acte.

Boada diu que aquest any sortiran unes 2.500 pesones, confirmant el descens de les últimes edicions, però es mostra optimista amb el relleu generacional que representen ella i moltes altres dones i homes joves.

La Processó comptarà amb la presència destacada del president del Parlament, Josep Rull, que portarà la bandera principal de la Sang.

PUBLICITAT