La Generalitat ampliarà la xarxa troncal d’Oficines d’Atenció Ciutadana i espera que al llarg dels pròxims dos anys n’hi hagi 10 en funcionament arreu de Catalunya. El nou model d’atenció ciutadana inclourà oficines a totes les vegueries, amb quasi el triple de personal i oferint tots els serveis, tràmits i consultes en un sol espai.
D’altra banda, s’espera que a en el primer trimestre del 2026 es posin en marxa cinc vehicles que s’utilitzaran com a Oficines Mòbils, que donaran cobertura a més de 80 municipis petits i zones rurals d’arreu de Catalunya, on resideixen força habitants afectats per la bretxa digital. Els darrers mesos s’ha fet una prova pilot en 33 pobles de les Terres de l’Ebre, atenent més de 400 usuaris.
Una de les quatre Oficines d’Atenció Ciutadana que ja funcionen és la de Tarragona, inaugurada fa tres mesos a tocar de la plaça dels Carros, des d’on el conseller de la presidència, Albert Dalmau, assegura que les xifres d’avaluació de la ciutadania són positives i destaca la importància d’acabar amb la necessitat de la cita prèvia obligatòria.
També es troba en fase pilot l’Oficina Virtual, amb l’objectiu d’activar-la definitivament per atendre qualsevol ciutadà per videotrucada i ajudar-lo en el tràmit que necessiti fer. La inversió prevista per aquesta legislatura en les actuacions del nou model d’atenció ciutadana és de prop de 18 milions d’euros.