La plataforma d’operacions que ha de segellar definitivament els pous submarins del projecte Castor s’estarà uns dies davant la costa de Tarragona.
La unitat, anomenada Noble Resolve, va arribar aquest diumenge, es troba a una milla de la platja i té uns 150 metres d’altura. Noble Resolve es troba acoblada al vaixell Xiang Rui Kou, que és el que l’ha transportada fins a Tarragona.
Entre aquest dilluns i dimarts està previst que comencin les maniobres per separar-se. L’operació es durà a terme a mar obert ja que es necessita una profunditat de més 30 metres, superior a la que hi ha a l’interior del port tarragoní.
Segons han explicat fonts del port tarragoní, per realitzar la separació, el Xiang Rui Kou haurà de rebaixar el seu nivell de flotabilitat fins a quedar submergit. Aleshores, les dues estructures se separaran i el vaixell podrà tornar a la superfície.
Un cop l’operació s’hagi completada, la unitat Jackup MODU serà remolcada fins als voltants de la plataforma Castor, on haurà d’instal·lar 37 taps en tretze pous. Aquest remolcament encara no té data definida, però com a molt aviat es produiria a finals d’aquesta setmana.