Subscriu-te

La residència per a persones amb paràlisi cerebral de la Muntanyeta, a punt després de festes

La Xarxa Santa Tecla té en marxa un conjunt de projectes estratègics que marcaran l’any 2026 a Tarragona. El director general, Joan Maria Adserà, ha explicat en una entrevista a Ràdio Ciutat de Tarragona que els pròxims mesos es posaran en marxa equipaments clau en l’àmbit de la discapacitat, la gent gran i la salut, alguns finançats amb fons europeus Next Generation.

PUBLICITAT

La nova residència per a persones amb paràlisi cerebral de la Muntanyeta

Un dels més destacats serà la nova residència per a persones amb paràlisi cerebral de la Muntanyeta a Bonavista. Es tracta d’un equipament que passarà de poc més de vint places a seixanta i que es convertirà en un gran centre de referència en neurodesenvolupament, no només residencial, sinó també amb activitat ambulatòria, rehabilitació i interconsultes.

Adserà destaca que la nova residència està acabada i tan sols pendent del registre, i espera que després de festes es pugui posar ja en marxa.

El nou espai permetrà completar tot el recorregut assistencial de les persones amb grans discapacitats, des de la infància fins a l’edat adulta, i funcionarà amb el nou model europeu d’unitats de convivència, amb grups reduïts i entorns que reprodueixen la vida en un pis. En paral·lel, l’antiga residència de la Muntanyeta deixarà de ser residencial i ampliarà la seva funció com a escola d’educació especial i taller ocupacional.

La residència de gent gran de la Vall de l’Arrabassada es trasllada a la Rambla Nova

En l’àmbit de la gent gran, la Xarxa Santa Tecla traslladarà la residència de la Vall de l’Arrabassada a la Rambla Nova, a l’edifici de l’antiga Escola d’Idiomes. El nou centre creixerà fins a prop de vuitanta places, també organitzades en unitats de convivència, adaptant-se a la normativa actual que elimina el model d’internats tradicionals.

El nou tanatori del Cementiri de Tarragona

Fora dels projectes finançats amb fons europeus, Adserà també ha avançat que el nou tanatori del Cementiri de Tarragona es troba en la recta final i podria estar enllestit abans de Setmana Santa. Aquest equipament permetrà concentrar en un mateix espai els serveis vinculats al final de la vida i el comiat.

L’ampliació de l’Hospital del Vendrell

Pel que fa al territori, el director general ha subratllat especialment l’ampliació de l’Hospital del Vendrell, un projecte ja en marxa que respon al fort creixement demogràfic del Baix Penedès. L’hospital, que actualment disposa de 120 llits, doblarà la seva capacitat fins als 240, així com quiròfans i serveis, mantenint l’activitat assistencial durant les obres. Ho detalla Adserà.

Adserà destaca que aquesta ampliació garantirà una resposta sanitària adequada a les necessitats futures del territori. En conjunt, el director deixa clar que la Xarxa Santa Tecla tanca un cicle d’inversions que convertiran el 2026 en un any clau per al sistema assistencial de Tarragona i el seu entorn.

PUBLICITAT