Subscriu-te

L’Ajuntament, satisfet amb la primera fase de la campanya Comerços aprenents, parlem-nos en català 2025

L’Ajuntament de Tarragona ha presentat aquest dijous els resultats de la primera fase de la campanya Comerços aprenents, parlem-nos en català 2025, organitzada a través de l’Oficina de Promoció de la Llengua catalana (Oficat) i amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística.

PUBLICITAT

Aquest programa estava enfocat en el establiments de restauració i es va desenvolupar entre el 3 de juny i el 3 de juliol, temps durant el qual s’han visitat 200 establiments de la ciutat amb l’objectiu de millorar la disponibilitat lingüística del català al sector. El Serrallo, la Rambla/Mercat, la Rambla/Verdaguer i la Part Alta han estat les quatre zones clau que han entrat en l’estudi, amb un 42% de bars i cafeteries i un 57% de restaurants.

Un total de 119 establiments, un 59% del total, han presentat mancances en l’ús del català per part del seu personal i un 47% d’aquests, 56 en total, han acceptat participar a la campanya. La consellera de Comerç, Montse Adan, s’ha mostrat esperançada amb la futura millora d’aquestes xifres.

De cara a la segona fase, ja durant el darrer trimestre de l’any, de setembre a desembre, s’executaran les necessitats detectades en la primera fase, concretament a través del programa Comerços Aprenents, per a formació bàsica del català a les persones que atenen el públic, així com el Servei d’Assessorament Lingüístic (per a correccions o traduccions de documents a disposició de la clientela). Els establiments sense necessitats lingüístiques podran adherir-se, també, al voluntariat per la llengua (VxL) com a establiment col·laborador.

PUBLICITAT