Subscriu-te

PSC i En Comú Podem pacten un pressupost 2026 centrat en habitatge, barris i cohesió social

L’Ajuntament de Tarragona i el grup municipal d’En Comú Podem han presentat l’acord pressupostari per al 2026, un document que inclou 50 mesures concretes i una dotació global de prop de 12 milions d’euros. L’acord, segons ha destacat l’alcalde, situa “la vida al centre” i prioritza tres eixos: habitatge, polítiques socials i transició ecològica.

PUBLICITAT

El projecte pressupostari preveu una inversió d’1,5 milions d’euros per a la compra d’habitatge i 4 milions més per a la construcció de nous pisos de lloguer a les zones de Floresta i Garreta. A això s’hi afegeixen 1,7 milions d’euros destinats a rehabilitació energètica i d’accessibilitat, amb especial incidència a la Part Baixa i una convocatòria que es prolongarà quatre anys i complementarà els 8 milions ja obtinguts dels fons Next Generation. L’alcalde de Tarragona Rubén Viñuales ha destacat que els pressupostos permetran tenir una ciutat “més d’esquerres, en el sentit més ampli de la paraula”.

Pressupostos l’1 de gener

Des del govern i En Comú Podem han subratllat que es tracta d’un acord “útil, concret i transformador”, que reforça la cohesió territorial i permetrà disposar d’uns pressupostos en vigor l’1 de gener, fet que consideren imprescindible per a una gestió municipal eficient. Així ho explica Jordi Collado d’ECP:

Més actuacions

Entre les actuacions previstes també destaquen la creació d’una bústia de denúncia de pisos turístics il·legals, la millora d’espais públics a barris com Bona Vista, Sant Salvador o Torreforta, i un reforç en cultura, memòria democràtica i cooperació internacional.

PUBLICITAT