Subscriu-te

26 persones han mort enguany a les carreteres de Tarragona, més que l’any passat

El Baix Camp és la comarca més afectada, i l’AP-7 acumula vuit víctimes mortals

El Servei Català de Trànsit ha fet públic el balanç de sinistralitat viària fins al 31 d’octubre de 2025. Les dades a la demarcació de Tarragona confirmen un augment de la mortalitat a les carreteres. En total, 26 persones han perdut la vida en accidents de trànsit, tres més que en el mateix període de l’any passat.

Vehicle_de_Mossos_Esquadra_amb_indicador_daccident
PUBLICITAT

L’AP-7, punt negre del territori

L’AP-7 continua sent la més perillosa, amb 8 morts només a la demarcació. Cal destacar que també hi ha trams de l’A-7 i la C-14 on s’han produït accidents amb conseqüències fatals.

Les autoritats apunten que la tipologia més freqüent d’accident mortal a Tarragona són les sortides de via i els xocs frontals. Això passa especialment en trams interurbans i en caps de setmana.

Per comarques, el Baix Camp és la que ha registrat més víctimes mortals (6). Després, segueixen l’Alt Camp, el Tarragonès i el Baix Penedès, que també acumulen diversos sinistres greus.

Més víctimes joves i col·lectius vulnerables

Segons el Servei Català de Trànsit, els joves d’entre 25 i 34 anys concentren una part important de les morts a les carreteres catalanes. Aquesta tendència també es repeteix a Tarragona. A més, motoristes, ciclistes i vianants continuen sent els col·lectius més vulnerables. Quatre de cada deu víctimes mortals pertanyen a algun d’aquests grups.

Els motoristes representen gairebé el 30% del total de morts a Catalunya, amb 37 víctimes. Això són set menys que l’any passat. A Tarragona, la sinistralitat d’aquest col·lectiu també és significativa, sobretot en vies com la C-14 i l’N-340, on la intensitat de trànsit i la velocitat són factors de risc.

El Servei Català de Trànsit demana més prudència i respecte a la carretera

Davant d’aquest repunt a la demarcació, el Servei Català de Trànsit ha fet una crida a la responsabilitat tant als col·lectius vulnerables com a la resta d’usuaris de la via. “Cal més percepció del risc i consciència de la fragilitat”, han recordat des de l’organisme.

Balanç general a Catalunya: 121 morts en 113 accidents

En el conjunt del país, 121 persones han perdut la vida en 113 accidents mortals entre l’1 de gener i el 31 d’octubre. Això representa una xifra lleugerament superior a la de l’any passat (115 morts en 107 sinistres). Tot i això, la sinistralitat s’ha reduït un 22% respecte al 2019, complint així els objectius del Pla de Seguretat Viària del Servei Català de Trànsit.

Pel que fa als ferits greus, se n’han registrat 725 enguany, davant dels 655 de 2024.
A les altres demarcacions, Barcelona ha igualat les 53 víctimes de l’any passat, Girona n’ha comptabilitzat 18 (+1), i Lleida 24 (+2).

El mes d’octubre ha estat especialment positiu, amb nou víctimes mortals, sis menys que el mateix mes de 2024.

PUBLICITAT