Tarragona tanca la temporada turística amb un petit descens, o una petita desacceleració respecte a l’any 2017 però amb dades positives. Segons ha apuntat la consellera de turisme, Inma Rodríguez, l’any 2017 va ser un any excepcional i aquest 2018 per diferents motius, “recuperació d’algunes destinacions com per exemple Egipte, o la inestabilitat política” les dades s’han vist lleugerament reduïdes. L’ocupació global aquest 2018 ha sigut del 78% i l’any 2017 va ser del 78,8%. Segueix estant bastant per sobre el 2016. El descens s’ha notat especialment als hotels, mentre que els càmpings s’han mantingut. Tot i això la mitjana d’estada als hotels ha pujat a les dues nits, quan el 2017 era d’1,7. Els visitants són principalment espanyols seguits dels francesos, els alemanys i els italians. Als càmpings també s’ha de destacar els turistes holandesos. El turisme familiar amb fills és el perfil que més visita la ciutat i sobretot s’interessa pel patrimoni històric. Inma Rodriguez, Consellera de Turisme, ha explicat que el descens s’ha produït a tot l’Estat Espanyol, però que el turisme es manté.
Els turistes arriben a la ciutat principalment en cotxe, tot i que els visitants d’un dia, que tornen a casa seva a dormir, ho solen fer també en tren en un 20% dels casos. D’aquests visitants més del 80% són catalans.
Els Jocs no tenen incidència en la temporada turística
Pel que fa als Jocs Mediterranis des de turisme s’ha explicat que com a marca suposen que han servit per posicionar la ciutat, però que no han modificat la temporada turística, així ho explicava Angel Arenas, Gerent del Patronat de Turisme de Tarragona.
Arenas ha volgut destacar que la gravació de programes com Masterchef, España Directo o altres fa que com a marca i posicionament Tarragona surti reforçada.