El govern de Tarragona obre la porta a incloure Sant Salvador o Campclar en el Pla de Barris
L’Ajuntament de Tarragona prepara el projecte per rebre ajuts del Pla de Barris. Així s’ha constatat aquest dissabte en una trobada entre autoritats del Camp de Tarragona i la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque. L’alcalde Rubén Viñuales preveu presentar el pla integral de la Part Baixa i obre la porta a afegir-ne d’altres centrats en barris com el de Sant Salvador o Campclar. Altres municipis que també esperen beneficiar-se del suport econòmic del Govern a través del Pla de Barris són Reus, Salou i Mont-roig del Camp.
Tot plegat s’ha posat en comú durant una trobada entre autoritats locals i supramunicipals al Teatret del Serrallo de Tarragona en primer terme i a la delegació del Govern de les Terres de l’Ebre a Tortosa. Regidors i alcaldes tarragonins i ebrencs han pogut exposar impressions respecte el pla amb la titular del departament de Territori, en una trobada prèvia a l’inici del termini per presentar els primers projectes.
Aquest mes de juliol s’obrirà la primera convocatòria de 2025, i les sol·licituds es resoldran a finals d’any. Territori preveu una segona convocatòria a la primavera de 2026. Aquest instrument concreta les polítiques recollides en la Llei 11/2022 de 29 de desembre, per a la regeneració urbana i social en barris amb vulnerabilitats acumulades al país. A les bases del Pla de Barris, el Govern posa èmfasi en elements com les transformacions físiques en matèria de rehabilitació d’habitatges i urbanisme, la transició ecològica i l’acció sociocomunitària per apostar per la reducció de desigualtats.
L’Ajuntament de Tarragona compra un edifici sencer per fer-hi habitatge social
L’Ajuntament de Tarragona a través del Servei Municipal de l’Habitatge i Actuacions Urbanes (SMHAUSA) ha comprat un edifici sencer al carrer Lleida per tal d’augmentar el parc d‘habitatge social de la ciutat. Ha estat adquirit per un preu d’1.150.000 euros a través del dret de tanteig i retracte. Es tracta d’un edifici plurifamiliar de més de 100 anys d’antiguitat, encara que ha sigut motiu de diverses reformes al llarg dels anys. Consta de planta baixa amb dos locals comercials de 104 m² cadascun i quatre plantes destinades a habitatges que actualment inclouen 6 habitatges de 110 m² i 2 habitatges de 84 m². Amb la reforma prevista es preveu que es pugui arribar a fins a catorze residències.
Segons l’Ajuntament, l’edifici es troba en bon estat de conservació amb la façana principal restaurada, però seria necessari realitzar inicialment algunes intervencions d’arranjament de la coberta interior. En l’actualitat, els dos locals comercials i dos habitatges tenen contracte de lloguer vigent, els quals SMHAUSA subrogarà tan bon punt l’edifici estigui adscrit al seu parc immobiliari.
Les tempestes passen de llarg de Tarragona
Les pluges previstes per aquest dissabte a la tarda i vespre a Tarragona i en diversos punts de la demarcació finalment han fet el salt. El Meteocat havia emès un avís per intensitat de pluja a tot Catalunya, i inicialment el Tarragonès i el Baix Camp eren dues de les comarques amb més risc de temps violent. Però a l’hora de la veritat, ni a Tarragona ni a gran part de la demarcació no ha caigut ni una sola gota. Segons la Xarxa d’Estacions Automàtiques del Meteocat, tan sols les Terres de l’Ebre han registres quantitats minses de pluja.