El Port de Tarragona ha tancat el 2021 aproximant-se i superant, en alguns casos, a les xifres d’abans de la pandèmia. Així doncs, el President del Port, Josep Maria Cruset, ha assegurat que ja es nota la recuperació i s’estan arribant a dades d’abans de la Covid-19.
En aquest sentit, per aquest 2022 s’espera que es recuperin els creuers. Cruset ha explicat que “el procés d’arrencada ha estat lent”, tot i això, el 2021 va haver-hi vuit escales, amb creuers petits i pocs passatgers. Per aquest 2022 esperen que arribin 50.000 creueristes, i es recuperi el tràfic d’abans de la pandèmia. A hores d’ara ja tenen confirmades 31 escales, algunes amb grans companyies, i ha de començar l’acció de Global Ports, empresa que té la concessió del Moll de Balears.
Amb aquesta concessió, que és de 12 anys, es preveu que hi hagi un tràfic mínim de 100.000 persones i al cap de 6 anys el mínim ha de ser de 150.000. D’altra banda, Global Ports ha d’invertir i executar l’obra de la terminal de creuers a finals de la temporada del 2022 i principis del 2023.
El Port ha mogut 30 milions de tones durant el 2021, un augment del 18,3% respecte al passat 2020, i la majoria són líquids, el 21% i el 19,5% sòlids. Aquí té importància el cru de petroli i els cereals.
Poca incidència de la Guerra d’Ucraïna
El President del Port ha explicat que no estan preocupats amb la Guerra d’Ucraïna i la incidència que pot tenir amb el tràfic i moviments de matèries. En primer lloc, perquè d’Ucraïna exporten cereals, i durant finals del 2021 i principis del 2022 ja han mogut tots aquells que mouen durant un any. A més si el conflicte s’allarga, assegura que el sector té prou temps per trobar alternatives. En segon lloc, les restriccions en Rússia afecten en els productes petroquímics. Es tracta d’unes exportacions petites, que es poden orientar cap a altres llocs.
Cruset ha afegit que a hores d’ara als magatzems de les instal·lacions hi ha un milió de tones de cereals, i, per tant, no s’ha de generar alarma al voltant del tema.