L’Agència Catalana de Consum ha resolt un total de 1.169 casos que requerien mediació i 285 per arbitratge a Tarragona. Una xifra que es considera positiva, perquè demostra que la feina es continua fent, de manera estable. En el cas de la mediació la xifra s’ha desplomat respecte 2016, degut al canvi de competències de l’Agència i un descens en les reclamacions. Pel que fa a les consultes rebudes per l’ACC a Tarragona s’ha registrat una pujada del 14,37% amb un total de 4.474 consultes ateses.
Pel que fa a les més de 2.000 reclamacions que es van realitzar des de les comarques tarragonines, les telecomunicacions i internet segueix sent el sector que causa més problemes, seguit d’altres serveis generals de consum. Tot i així, la tendència a Catalunya és a la baixa, també a Tarragona.
Endesa encapçala les empreses amb més reclamacions, seguida Vodafone, Orange Espagne, Telefónica i Gas Natural. Tot i que aquestes són les empreses amb més reclamacions, la majoria les solucionen per la via de la mediació o l’arbitratge.