El Servei Català de Trànsit tirarà endavant mesures de control de camions a l’AP-7 en el seu pas per les comarques de Tarragona per reduir la sinistralitat d’aquests vehicles. I és que el Mapa de risc a la xarxa viària tarragonina revela que els camions estan implicats en un 49% dels accidents greus que es produeixen en aquesta via.
El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha recordat que en el tram entre l’Hospitalet de l’Infant i Amposta ja es prohibeix l’avançament dels camions i es vetlla el amb un sistema tecnològic, a més de macrocontrols que es fan a Salou.
Les properes mesures que es preveuen impulsar són un control tecnològic per monitorar l’estat de les rodes dels camions, o l’establiment d’un tram de velocitat variable per tots els camions en aquesta zona de les Terres de l’Ebre.
Tot i això, de l’estudi es desprèn que l’AP-7 és una via quatre vegades més segura que una carretera convencional, i que el risc de patir un accident és molt baix o baix.
En el conjunt de la demarcació, baixa el risc alt de patir un accident, passant del 25% en el trienni 2018-2020 a l’11% en el trienni 2021-2023.
La carretera amb més risc és la T-314 entre Cambrils i Reus i la que presenta més concentració d’accidents és la T-11, entre l’encreuament de la N-240a a la variant de Reus i l’encreuament de la N-240a a Tarragona.
Per comarques, la que presenta el risc menys elevat de patir un accident és la Conca de Barberà, mentre que a les carreteres del Baix Ebre el risc elevat ascendeix fins a un terç.