El Consell Regulador de la Denominació d’Origen Tarragona està perfilant la creació d’una ruta del vi pròpia per potenciar els seus productes i l’enoturisme. En el projecte hi treballen des de fa més d’un any i els impulsors esperen poder-lo presentar el juliol. D’entrada s’hi han adherit dinou cellers de les quatre comarques que formen DO -Alt Camp, Baix Camp, Ribera d’Ebre i Tarragonès- i confien que en el futur se n’afegeixin més. La Ruta del Vi de la DO Tarragona agruparà les propostes enoturístiques que ja ofereixen els productors i també es crearan esdeveniments i activitats noves, que buscaran teixir aliances amb institucions i altres iniciatives similars.
“L’enoturisme és una de les oportunitats que tenim els cellers per donar-nos a conèixer. Som espais oberts, amb natura i a prop de les vinyes”, remarca Vicenç Ferré, president de la DO Tarragona. La voluntat és lligar aquesta oferta amb altres modalitats turístiques que ja hi ha a la Costa Daurada i que serveixi també com a promoció del territori. “Es tracta de fer força amb els agents turístics de les nostres terres, com agències, touroperadors, punts de turisme, cases rurals o hotels”, exemplifica Ferré.
La proposta ja fa més d’un any que es treballa, si bé amb la covid-19 el procés s’ha accelerat. La pandèmia els ha permès tenir més temps per reflexionar, investigar i assessorar-se sobre quin camí seguir. El disseny del projecte l’està fent la companyia Tourislab, que ja ha presentat una primera proposta als membres de la DO. Falta acabar-la de polir i generar un logotip, definir una marca i concretar un eslògan. També hi treballa l’empresa Produccions Saurines, que elaborarà material fotogràfic i videogràfic que acompanyarà el llançament de la ruta.
Amb tot, el president de l’entitat considera que la Ruta del Vi de la DO Tarragona és una “oportunitat per fer més força a l’hora de comunicar”, també amb les institucions de la zona, com els diferents consells comarcals o la Diputació de Tarragona. Ferré també aposta per fer una aliança amb rutes del vi catalanes. “Com més forts siguem a nivell de Catalunya, més credibilitat tindrem de cara a l’exterior i la gent tindrà més confiança amb els vins catalans”, finalitza.