El comerç ha encetat aquest divendres el Black Friday, l’avantsala de la campanya de Nadal. Mentre que moltes franquícies allarguen els descomptes durant dies, una part del comerç local s’ha acabat resignant a aquesta iniciativa. És el cas dels locals tarragonins que s’han adherit a la proposta de la mà de l’associació de comerciants Via-T. La seva presidenta, Raquel Pizarro, ha lamentat que es tracta d’una mesura a la qual han hagut d’unir-se per evitar quedar-ne aïllats. Una visió no compartida per altres botiguers de l’eix comercial, com en Jordi Gombau, qui ha reivindicat el tracte individualitzat i professional com a contrapartida als grans descomptes. Per al sector, aquest és l’inici d’una campanya de Nadal “molt llarga i complicada”.
Des de Tarragona, l’associació comercial Via-T ha optat per adherir-se al Black Friday per evitar quedar exclosos de l’atenció dels clients. “Si no t’hi uneixes i et plantes, pot ser que aquells dies en què tothom fem moltes de les compres de Nadal, et vegis afectat i no entri gent a la botiga perquè no tens una demanda de preus que altres sí tenen”, ha lamentat a l’ACN la presidenta de l’entitat, Raquel Pizarro. D’altra banda, al carrer són nombrosos els qui aprofiten els descomptes per avançar en la compra de regals ja siguin per altres o per a ells mateixos. És el cas del José Juan Aulet, qui ha acabat omplint la bossa més de l’esperat. “És una mica impulsar el gran consum i fer-ho avui perquè demà ja no hi és”, ha expressat.
Segons Pizarro, enguany s’han afegit nous establiments a la campanya amb diferents descomptes en el seu estoc. En aquesta línia, ha instat a les administracions a regular les ofertes per poder seguir sent competitius davant les grans superfícies i franquícies. Per la seva part, la Mile Vélez, responsable de la botiga Intimissimi Uomo situada al Parc Central de Tarragona, ha afegit la necessitat de limitar també el nombre de campanyes de descomptes per evitar caure en un “joc absurd”.
Altres comerciants, com en Jordi Gombau, veuen la situació des d’un prisma totalment contrari. En el seu cas, despatxa en una botiga de marroquineria amb 95 anys d’història i s’oposa frontalment a unir-se a la campanya del Black Friday, la qual considera que no ajuda al comerç local. “Estem totalment equivocats, la imatge que hem de donar els comerciants és de serietat i de respectar els preus”, ha asseverat. Alguns clients, com és el cas de la Laura Rodríguez, s’ha mostrat crítica amb la política de descomptes d’alguns grans comerciants, que assegura que després d’inflar preus d’algun producte, l’han rebaixat al preu inicial.