El petit comerç i de proximitat de Tarragona ha viscut una campanya de Nadal més fluixa que les dels anys anteriors. Ara arrenquen les rebaixes, però la realitat és que des de fa uns anys han quedat desvirtuades i l’impacte pel comerç és molt menor.
El fet de ser una campanya de Nadal tan llarga, que comença amb el Black Friday el mes de novembre, fa que els comerços de proximitat no hagin venut com esperaven. Cal afegir-hi la competència de les grans superfícies, que triomfen com a opcions escollides pels consumidors, així com la complicada situació econòmica que viu bona part del públic potencial, prou afectat amb els preus dels aliments o les pujades d’impostos.
Ara arriben les rebaixes, un període que ha anat molt i molt a menys amb el pas dels anys. Ho explica Raquel Pizarro, presidenta de la Via T, l’Associació de Comerciants de Tarragona, que destaca que els descomptes amb els quals juguen qualsevol mes les grans superfícies han liquidat l’impacte de les rebaixes de gener pels comerços.
Des de l’entitat reivindiquen l’impuls que necessita el comerç local, argumentant que és clau per la ciutat que aquest sobrevisqui i tingui bona salut.